Statuses

A magyar Prezi az amerikai elnök által kezdeményezett ConnectED iskolai program támogatói közé lépett: Microsoft, AT&T, Sprint, Verizon, Autodesk, O’Reilly Media után – egyidőben az Adobe-al

In Kurrens/ajánlott on 2014. március 1. szombat by Nacsa Sándor Címkézve: , , , , , , ,

 

President Obama announces Prezi & Adobe as partners in the ConnectED initiative [Prezi YouTube channel, Feb 28, 2014]

Prezi is thrilled to join Apple, Adobe, and others to support education through President Barack Obama’s ConnectED initiative. Watch the President’s speech from the White House Film Festival on Friday, Feb. 28, 2014 to hear him announce Prezi’s and Adobe’s contributions to hundreds of thousands of schools and educators across the United States.


Prezi CEO Peter Arvai announces ConnectED partnership in front of the White House [Prezi YouTube channel, Feb 28, 2014]

The CEO of Prezi, Peter Arvai, announces the company’s commitment to provide hundreds of thousands of schools and educators with $100 million worth of Prezi Edu Pro licenses. “Better education is our best chance to create sustainable improvements in the world.”

Számítástechnika-oktatás-gazdaság-Magyarország-USA

Obama elnök fogadta a Prezi vezérigazgatóját

Pogár Demeter, az MTI tudósítója jelenti:
    Washington, 2014. március 1., szombat [5:29] (MTI) – Barack Obama amerikai elnök az Adobe képviselői mellett pénteken a Fehér Házban fogadta Árvai Pétert, a magyar Prezi szoftverfejlesztő cég társalapító-vezérigazgatóját abból az alkalomból, hogy a két cég csatlakozott a ConnectED iskolai programhoz.

    Obama az általa meghirdetett program keretében öt éven belül az összes amerikai tanuló számára elérhetővé akarja tenni a nagysebességű, szélessávú internetet és a nagysebességű, vezeték nélküli összeköttetést.
    Az Adobe 300 millió dollár értékű szoftverrel és szoftverlicenccel, a Prezi pedig Edu Pro nevű prezentációs szoftverének 100 millió dollár értékű licencével járul hozzá a 21. századi tantermi technológia elterjesztéséhez. A két vállalat az Apple, a Microsoft, az AT&T, a Sprint, a Verizon, az Autodesk, és az O’Reilly Media után csatlakozott a ConnectED támogatóinak köréhez.
    "A Prezi több mint 100 millió dollár értékű prezentációs terméket biztosít majd a diákoknak abból a célból, hogy fejlesszék készségüket az ábravetítésben és a kreatív kommunikációban" – jelentette be Obama elnök pénteken, az első fehér házi diák-filmfesztiválon.
    Árvai Péter az MTI-nek elmondta, hogy a Prezi támogatását olyan közösségi finanszírozású iskolák fogják megkapni, amelyeknek egyébként nem lenne esélyük hozzájutni ilyen technológiákhoz.
    "Ami igazán fantasztikus ebben az egészben, az az, hogy az ebben a programban részt vevő összes nagy név közül valószínűleg a Prezi az egyedüli, amelynek európai háttere van. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ilyen fontosnak tartják a Prezit" – mondta.
    Árvai arra a kérdésre, hogy vajon a ConnectED-hez való csatlakozás kiugrási pontot jelent-e a Prezinek az amerikai piacon, elmondta, hogy cége már régóta jelen van ott, és hogy a 2008-as megalakulást követően, 2010-ben Budapest után San Franciscóban nyitotta meg második irodáját.
    "Számomra az elejétől kezdve nagyon fontos cél és tudatos stratégia volt, hogy sikeressé váljunk az amerikai piacon, hiszen ahhoz, hogy egy globális céget tudjunk kiépíteni, sikeresnek kell lenni a világ legnagyobb piacán" – mondta.
    Kitért arra, hogy a Prezinek már a kezdet kezdetétől van egy olyan licence, az évi 59 dolláros előfizetési díjért elérhető Edu Enjoy, amelyet diákok a világon bárhol ingyen használhatnak. Az amerikai kormánnyal most arról állapodott meg a cég, hogy egyes hátrányos helyzetű iskolák az Edu Prohoz is térítésmentesen juthatnak hozzá.
    "Azért tudtunk eljutni idáig Amerikában, mert volt egy ilyen kezdeményezés az amerikai kormány részéről. Nagyon nyitott vagyok az ilyen kapcsolatfelvételre minden más kormánnyal is" – felelte arra kérdésre, hogy vajon Magyarországon is beszállna-e egy hasonló kezdeményezésbe.
    "Nagyon kellemes beszélgetés volt" – mondta Árvai Péter az Obama elnökkel történt találkozóról, amelyen negyedmagával vett részt.
    "Az elnök elmondta, hogy megbeszélésünk előtt diákokkal találkozott, és kiderült számára, hogy mennyire népszerű a Prezi a fiatalok körében. Arról is beszélt, hogy mennyire fontosnak tartja a kreativitás fejlesztését az iskolákban" – tette hozzá.
    Árvai arra a kérdésre, hogy az elnök vajon ismeri-e cégének termékét, úgy válaszolt: "Túlságosan jól ismer részleteket ahhoz, hogy soha ne látta volna."
    A Prezi a vezér szerint most arra törekszik, hogy a szoftvert könnyen hozzáférővé tegye az összes létező technológiai platformon, a felhasználónak ne kelljen azon gondolkodnia, hogy milyen telefonon vagy számítógépen fut. A cél az, hogy egyszerűen ott legyen a Prezi, és hogy az ötletek kerüljenek az előtérbe, a technológia pedig a háttérbe vonuljon. Mint mondta, ennek a célnak a megvalósítása érdekében a cég jelenleg kétszáz fős állományát az év végére legkevesebb háromszázra akarják növelni.
    "Igazából azért foglalkozunk olyan sokat a hallgatói közeggel, mert hisszük, hogy az ötletek megosztása jobbá teszi a világot. Függetlenül attól, hogy valaki betegeket akar-e gyógyítani, vagy emberek közötti konfliktust, természeti problémákat megoldani, minden megoldás ott kezdődik, hogy valakinek le kell ülnie, át kell gondolnia egy ötletet, és megpróbálnia elmagyarázni másoknak. Úgy gondoljuk, hogy ha jobban értjük ezeket a dolgokat, akkor jobb döntéseket fogunk hozni. Az egyedüli módszer arra, hogy hosszú távon egy jobb világot építsünk, az oktatás és az ötletmegosztás" – jelentette ki Árvai Péter.
    A Magyarországról elindult prezentációs szoftvert ma mintegy 190 országban több mint 35 millióan használják.

FAZ: a Prezi több mint 100 millió dollárt érhet

    Berlin, 2013. február 11., hétfő (MTI) – A Prezi nevű magyar internetes prezentációkészítő szoftvert fejlesztő cég értéke meghaladhatja a 100 millió dollárt – írta a budapesti központú vállalkozásról közölt hétfői összeállításában a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

    A német lap szerint jelenleg világszerte 17 millióan használják a magyar szoftvert. A felhasználók száma havonta 1 millióval emelkedik, és másodpercenként jön létre egy-egy újabb Prezi-prezentáció.
    A 2008-ban Budapesten indított vállalkozás eddig minden évben nyereséges volt a FAZ szerint. Az informatikára szakosodott amerikai Accel Ventures kockázatitőke-befektető társaság 14 millió dollárral
finanszírozza a céget
. A tavaly kötött megállapodás "sok ajtót megnyitott a magyarok előtt" – írta a lap, amelynek az egyik alapító, Somlai-Fischer Ádám elmondta: a Prezi nem kíván tőzsdére lépni és nem akarja, hogy valamely versenytárs felvásárolja.
    "Nincs szükségünk olyan sok pénzre, függetlenek akarunk maradni" – mondta Somlai-Fischer Ádám. A cég nem a bevételre koncentrál, hozzátéve, az a célja, hogy mindenki a Prezit használja. "Meg lehet
törni a Power Point piaci hatalmát
" – fűzte hozzá a 36 éves szakember.
    A Prezi összesen 120 embert foglalkoztat Budapesten és Los Angelesben. Szakértői becslések szerint a cég éves árbevétele 20 millió dollár lehet, értéke pedig meghaladja a 100 millió dollárt.
    "Nem azért csináljuk, hogy vehessünk egy nagy autót vagy egy repülőgépet" – mondta Somlai-Fischer Ádám. Az alapítók szerint a Prezi alkalmas lehet a Magyarországról kialakult kép módosítására is – tette hozzá. Magyarország nevével újra összekapcsolódhat a nyitottság, az innováció, a bátorság és a találékonyság fogalma. "Nem kell korruptnak lenni. A kemény munka sikerre vezet"- mondta a német lapnak Somlai-Fischer Ádám. Hozzátette: az az álma, hogy a Prezi megváltoztatja Magyarországot, mint ahogy a Nokia megváltoztatta Finnországot.

President Obama Unveils ConnectED Initiative to Bring America’s Students into Digital Age [the White House, June 6, 2013]

Calls on FCC to leverage E-Rate program to have 99 percent of students connected within 5 years

WASHINGTON, DC — President Obama today unveiled a bold, new initiative called ConnectED to connect 99 percent of America’s students to the internet through high-speed broadband and high-speed wireless within 5 years, calling on the FCC to modernize and leverage its existing E-Rate program to meet that goal. The President also directed the federal government to make better use of existing funds to get Internet connectivity and educational technology into classrooms, and into the hands of teachers trained on its advantages.  And he called on businesses, states, districts, schools and communities to support this vision. This ambitious initiative does not require Congressional action.

“We are living in a digital age, and to help our students get ahead, we must make sure they have access to cutting-edge technology,” said President Obama. “So today, I’m issuing a new challenge for America – one that families, businesses, school districts and the federal government can rally around together – to connect virtually every student in America’s classrooms to high-speed broadband internet within five years, and equip them with the tools to make the most of it.”

Preparing America’s students with the skills they need to get good jobs and compete with countries around the world will rely increasingly on interactive, individualized learning experiences driven by new technology. But today, millions of students lack high-speed broadband access and fewer than 20 percent of educators say their school’s Internet connection meets their teaching needs. ConnectED will bring high-speed Internet within their reach, with a particular benefit for rural communities that have lagged behind in connectivity.

In addition to connecting America’s students, ConnectED harnesses the ingenuity of the American private sector get new technologies into students’ hands and support digital learning content.

ConnectED also better invests existing federal funds to ensure that every educator in America receives support and training in using education technology tools to improve student learning. For more details on the ConnectED initiative, click HERE.

The ambitious new vision for digital, connected learning builds on work the Administration has done over the past four years to increase broadband access across the country.

További információ: ConnectED Fact sheet [the White House, June 6, 2013]

Egy hozzászólás to “A magyar Prezi az amerikai elnök által kezdeményezett ConnectED iskolai program támogatói közé lépett: Microsoft, AT&T, Sprint, Verizon, Autodesk, O’Reilly Media után – egyidőben az Adobe-al”

  1. Szerintem bulshit a dolog, szokás szerint.
    Az én megközelítésemben a cégeknek *fizetniük* kellene, hogy *beengedjék* az iskolákba a szoftvereiket, mivel amit a gyerekek ekkor megismernek, azt könnyebben választják később a munkahelyükön.
    Vagyis ha gondolják én is felajánlok 100 millió $ értékű szoftverlicencet… használják egészséggel!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: