Links

Csúcsértékű tapasztalások/ténykedések (high-value experiences/activities) elérése a Microsoft gyökeres átalakításának fókuszában

In Új kínálat/stratégia on 2013. július 12. péntek by Nacsa Sándor Címkézve: , , , , , , , , , , , ,

Teljesen döbbenetes volt látni, hogy Steve Ballmer bejelentési levelét (magyar változat) még a Bloomberg is “Microsoft New Management: Too Little, Too Late?” címmel reagálta le első TV-s reakciójában, és kísérő cikke sem volt különb. Pedig itt egyáltalán nem holmi “be kell hozni lemaradásunkat (catch play) a mobil számítástechnika terén” vagy “próbálkoznunk kell egy erősen központosított, funkcionális működési móddal, mint amilyen az Apple-nél van” célú változásról van szó.

 

Alaposan elemezve nem csak Ballmer levelét, hanem a hozzá csatlakozó emlékeztetőt is (mindkettőt eredeti angol változatban) én korábban arra jutottam, hogy csúcsértékű tapasztalások/ténykedések (high-value experiences/activities) elérésére irányul ez az átalakítás, és az összes többi ebből következik. Mindezt részletesen dokumentáltam is a két anyagból vett kivonatok alapján készített összeállítással, ami Microsoft reorg for delivering/supporting high-value experiences/activities [‘Experiencing the Cloud’, July 11, 2013] címmel jelent meg trendkövető blogomon. Látva a Bloombergéhez hasonló külföldi, de akár hazai megítéléseket rá kellett másnap jönnöm, hogy a probléma ebben a “csúcsértékű tapasztalások/ténykedések (high-value experiences/activities)” megfogalmazásban van. Túlzottan emelkedettnek, magasztosnak, éppenséggel absztraktnak tűnhet ahhoz, hogy akár a Microsoft közlemények erre irányítsák elsősorban a bejelentést olvasók figyelmét. Ha pedig a Microsoft sem merte ezt az előtérbe helyezni kommunikációjában, akkor mit várjunk a médiától?

Ezért a mai nap kiegészítettem tegnap délutáni elemzésemet a “csúcsértékű tapasztalások/ténykedések” legutóbbi, egyben előremutató példáival. Elsőként az eheti partnerkonferencián bejelentett Power BI for Office 365 Preview ottani demonstrációját hoztam fel példaként. Ha valaki megnézi ezt, akkor [8:10]-től egészen rendkívüli tapasztalásban lesz része még nézőként is arról, amit a konferencián “következő gigantikus lépésnek” nevezett az ún. önkiszolgáló üzleti intelligencia terén a Microsoft.

Ehhez hozzátettem a Nokia tegnapi Lumia 1020 bejelentésének demóit, mivel azok kiválóan példázzák azt, amit a Microsoft tegnap a kulcsfontosságú innovációs partnerekkel való szoros együttműködésként említett egy merőben új szervezeti egység, a Business Development and Evangelism Group keretében. Ebben az esetben élvonalbeli “camera / imaging / navigation / personal experience”-ek együtteséről van szó, amit a két cég úttörőnek (groundbreaking) nevezett, ld. Q&A: How Nokia and Microsoft collaborated to create the groundbreaking new Lumia 1020 with Windows Phone 8 [Windows Phone Blog, July 11, 2013].

Végezetül hozzátettem ehhez a már egy hónappal ezelőtt megjelent Dell Tablet vs. iPad [WindowsVideos YouTube channel, June 13, 2013] videó hírdetést annak illusztrálására, hogy éppen a Microsoft új, “csúcsértékű tapasztalások/ténykedések” fókuszából kiindulva lehet még az átlagpolgároknak is egyből érthető tenni a cég stratégiai kínálatának előnyeit a marketing kommunikációban. Elég csak a Windows Phone lassú piaci terjedésének okaira gondolnunk ahhoz, hogy megértsük mennyire kulcsfontosságú ez az új fókusz.

Ezzel ajánlom mindenki figyelmébe Microsoft reorg for delivering/supporting high-value experiences/activities [‘Experiencing the Cloud’, July 11, 2013] című elemzésemet, amit mellesleg jól alátámaszt az eheti partnerkonferenciáról készített Microsoft partners empowered with ‘cloud first’, high-value and next-gen experiences for big data, enterprise social, and mobility on wide variety of Windows devices and Windows Server + Windows Azure + Visual Studio as the platform [‘Experiencing the Cloud’, July 10, 2013] elemző összeállítás is. Ebből végképp ki kell, hogy derüljön a hazai Microsoft partner és fejlesztő cégek számára, hogy milyen rendkívül előnyös együttműködés kínálkozik ezzel az átalakuló Microsofttal számukra.

Külön érdekesség, hogy a hazai szoftverfejlesztő ipar egyedül az ilyen “csúcsértékű tapasztalások/ténykedések” területén tudott eddig eredményeket felmutatni a világpiacon. Gondolok itt a Graphisoft-ra, vagy a Prezi-re.

Egy hozzászólás to “Csúcsértékű tapasztalások/ténykedések (high-value experiences/activities) elérése a Microsoft gyökeres átalakításának fókuszában”

  1. A “csúcsértékű tapasztalások/ténykedések” kifejezés helyett lehetne valami érthetőbbet használni? Pl. lehetne “értékes tapasztalatok/tevékenységek”, vagy valami hasonló.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: