Quotes

Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek – El akarják törölni a határokat

Figyelem! Az aktuális helyzetmegítélést – az alábbiak mellett – még újabb felismerések jellemzik. Ld. Ha nem a platform, akkor mi lesz a meghatározó a mai mobil számítástechnikai forradalomban? (Szoftver aktualitások, 2012, április 16.)

Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek – El akarják törölni a határokat
Eredeti: Erasing the Boundaries [The New York Times, Feb 12, 2012]

Régebben sportolás közben mindenki zenét hallgatott az iPodján. Vagy ha akadt egy üres perce az irodában, rávetette magát a windowsos PC-jén futó Google-ra, hogy megtudja, mik a legfrissebb fejlemények a celebek világában. Esetleg írt valamit a Facebook üzenőfalára. Vacsora után pedig megnézett egy netflixes dvd-t, vagy elmerült egy, az Amazontól aznap érkezett letehetetlen könyv olvasásában. Ez a szemléletmód, amelyen belül minden gyártónak és minden eszköznek önálló szerepe volt, egészen 2011-ig általánosnak számított.

A legnagyobb tech cégek azonban többé már nem elégednek meg azzal, hogy valamiféle tartalommal hozzájárulnak az egyes napszakok tevékenységeihez. El akarják törölni a határokat, és ugyanarra törekszenek, mint a többiek: ki akarják sajátítani a felhasználók minden ébren töltött pillanatát.

Az új stratégiának megfelelően először eszközt építenek, eladják azt a felhasználóknak, azután eladnak hozzá különböző tartalmakat, hogy legyen mivel szórakoznia. (És persze ezekhez olykor bőven társul hirdetés is.)

A Google nemrégiben adott hírt arról, hogy készül az első “saját márkás” – alapvetően zenetovábbításra szolgáló – otthoni szórakoztató eszköze. Bár ez igen távolinak tűnik a cég fő profiljától – az internetes keresés és a reklám világától -, de kiválóan illeszkedik az iparág egészére jellemző trendbe: mindegyik technológiai vállalat azt szeretné, ha egész álló nap az ő eszközeik szolgáltatásait élveznék a felhasználók.

“Ennek a jelenségnek semmi köze a márkákhoz, az eszközökhöz vagy platformokhoz – mondta a The New York Timesnak Michael Gartenberg, a Gartner elemzője. – Az ötlet lényege sokkal inkább az ökoszisztéma: a felhasználókat, amennyire csak lehet, hozzá kell kötni ehhez az ökoszisztémához, és saját tartalmat kínálva nekik lényegében be lehet zárni őket a rendszerbe.”

Okostelefon, mobilitás, televízió

Így például a Facebook – mivel felhasználóinak fele mobileszközökről éri el a közösségi oldal szolgáltatásait – megtette tapogatózó lépéseit az okostelefonok felé, és kijelentette, szándékában áll cégszinten is még határozottabban elmozdulni ebbe az irányba. Az Apple, amely egykor csupán számítógépgyártó volt, ma már profitjának legnagyobb részére a mobileszközökből tesz szert, és olyan televízió gondolatával kacérkodik, amelyen az iTunesról származó tartalom futna.

Jól illik ebbe a sorba az Amazon is: miután elkészült a Kindle Fire táblagéppel, már arról folynak a találgatások, hogy egy Kindle Phone kifejlesztése következik. Ezt látszik alátámasztani egy személyi hír is: Brandon Watson, aki a Microsoftnál igazgatóként a Windows Phone fejlesztéseit irányította, átigazolt az Amazonhoz. Mint közölte, ez egy olyan nagy lehetőség volt számára – részletekbe nem bocsátkozott -, amelyet egyszerűen nem lehetett kihagyni. A Microsoft – amely azért fűzte szorosabbra a kapcsolatait a Nokiával, hogy ismét meghatározó szereplője legyen a telefonszoftver-piacnak – ugyanakkor több millió otthonban van jelen a szórakoztató funkciót betöltő Xboxával.

Az új Google-eszköz bejelentésének híre épp akkor érkezett, amikor a keresőóriás lezárni készül a Motorola Mobility 12,5 milliárd dolláros felvásárlását, közvetlen irányítást szerezve ezáltal egy olyan vállalatban, amelyik az ő Android operációsrendszer-platformjára épít – és ezzel vélhetően a platform hatókörzetének kitágítására is lehetősége nyílik.

Titkokat “fecseg ki” az álláshirdetés

E vállalatok egyike sem szereti felfedni, hogy mit tervez a jövőre. (Sőt az Amazon még arról sem nyilatkozik, hogy mi történt a közelmúltban – pedig sokan lennének kíváncsiak rá, hány darabot értékesítettek a Kindle Firesből.) A Google-eszközről szóló hírek is csak azt követően váltak nyilvánossá, hogy egy blogger rátalált egy erről szóló feljegyzésre az amerikai Szövetségi Kommunikációs Bizottságnál (Federal Communications Commission – FCC).

A cégek személyzeti politikája ugyanakkor sok mindent elárul. Álláshirdetéseik között szép számmal szerepelnek ugyan a különböző szoftvereseknek szóló ajánlatok, de tömeges kereslet inkább villamosmérnökök és hardvertervezők iránt mutatkozik.

[On Amazon’s Web site, for example, the boards have dozens of listings for jobs with titles you might expect at a hardware company. Among them: Senior Hardware Engineering Manager, Director, Hardware Platforms and Systems, and Hardware EE Reliability Engineer. (EE is short for electrical engineer.) Many of these jobs point to positions within Lab126, the California-based unit within Amazon that is responsible for the Kindle — but with so many open positions, the lab seems likely to be working on other gadgets.]

[At Google, the boards show plenty of opportunities for people who understand the underbelly of a microchip: Communications Hardware Engineer, Electrical Hardware Engineer and Technical Program Manager for the Android@Home team, which previewed a “conceptual” version of an entertainment device last year.] A Google-nél mindez annak a szükségességét is jelzi, hogy létrehozza termékeinek hordozható verzióit: a Facebookhoz hasonlóan a Google sem engedheti meg magának, hogy lemaradjon a mobilfejlesztésekben.

Az egymással összehangolt rendszerek [coordinated systems] eljövetele előtt a szórakoztatóipari cégek vezetői behálózott otthonokról és konvergenciáról zagyváltak mindenfélét, szinte vég nélkül. Megpróbálták elérni, hogy mindez megvalósuljon, de egyiküknek sem volt egy fia olyan hardvere – és tartalma -, amelyet zökkenőmentesen egymáshoz lehetett volna illeszteni. Az úttörő – és talán az ihletadó – ezen a területen Steven Jobs, a korábbi Apple-vezérigazgató volt, akinek olyan egyszerűnek tűnő eszközök megalkotása köszönhető, mint amilyen az iPad és az iPhone.

Jobs filozófiája akár a következőképpen is összefoglalható: álmodj meg valamit, készítsd el hozzá a megfelelő szoftvert, szervezd ki a gyártást, értékesítsd prémiumtermékként, és figyeld, hogyan válik a céged a földkerekség legértékesebb vállalatává.

Roncstemető helyett ötéves terv

Ugyanakkor a technológiai “roncstemető” tele van azoknak a cégeknek az eszközeivel, amelyek megpróbáltak ellesni valamit az Apple-féle varázslatból. Erről – a táblagépekkel szerzett keserves tapasztalataikról – az RIM, a HTC vagy a Hewlett-Packard vezetői sokat tudnának mesélni.

De még ha eredményesnek bizonyul is egy termék, akkor is kerülhet homokszem a gépezetbe. Annak ellenére, hogy sikerült rabul ejteni a közönséget, a menedzsment ösztönzést érezhet arra, hogy nagyobb sebességi fokozatba kapcsoljon, mert különben elfogy a versenyelőnye.

Időnként még az Amazon és az Apple is a nyugtalanság jeleit mutatja.

A Kindle Fire korai felhasználói arra panaszkodtak, hogy gondjaik vannak saját tartalmuk feltöltésével az eszközre. (Az Amazon-tartalom letöltése persze gond nélkül működött.) Az Apple épp hogy elkészült a könnyű tartalomkészítés céljára szolgáló eszközével, az iBooks Authorsszal, de máris sietett hangsúlyozni: az így keletkező tartalmak értékesítése csak az Apple-ön keresztül lehetséges. A dolognak volt némi negatív visszhangja.

Ami a Google-t és a Motorola Mobility megszerzését illeti, folynak a találgatások arról, hogy mihez kezd a nagy profittartalommal dolgozó internetes cég az alacsony profitrátával termelő gyártóval. Sean McDevitt, a CSMG tanácsadója szerint aligha az a magyarázat a Google hardverirányú elmozdulására, hogy megirigyelte volna a gyártó cég haszonkulcsát, sokkal inkább az, hogy ennél a gyártónál garantáltan az ő céljait szolgáló eszközök készüljenek.

A következő új Motorola-telefonokon kétségkívül előre lesz installálva a Google Wallett nevű NFC-eszköz (NFC – Near Field Communications; érintkezés nélküli adatkommunikációs technológia), és ha a Motorola példát mutat, akkor a többi, Androidot használó mobilkészülék-gyártó követi ezen az úton – vélekedik a CSMG tanácsadója.

[Where the entertainment player will fit into the Google landscape is unclear. It could shore up Google Music, a free cloud service that lets people buy tracks from the Android Market and listen to songs from their various Internet-connected devices.

When Google introduced Google Music last November, the company marketed the service as a way for its users to share and discover new music with its social media feature Google Plus. But it has failed to sign up Warner, one of the top four music labels, and users have criticized the sharing feature as confusing.]

“Azt azonban, hogy végül milyen modell lesz a nyerő, a Google sem tudja” – állítja Andrew Murphy, a Piper Jaffray elemzője.

Viszont világosan látszik szerinte, hogy amelyik piaci szereplő nem építi fel napjainkban ezt a modellt, az aligha számíthat sikerre öt év múlva.

forrás: MTI Press, 2012. április 11.

További aktuális MTI információk:

Új virtuális boltban egyesítette szolgáltatásait a Google keresőóriás

2012. március 7. San Francisco, 2012. március 7., szerda (MTI/AFP) – Új virtuális piacteret nyitott a Google keresőóriás: az Android Market online alkalmazásboltot, illetve a Google Music és az eBookstore szolgáltatásokat egyesítő Google Play kínálatában digitális zenék, filmek, könyvek és androidos készülékekre szánt appek között válogathatnak a felhasználók.

Az új szolgáltatás révén az internetezők könnyedén hozzájuthatnak a digitális tartalmakhoz, amelyeket ingyenesen tárolhatnak az internetfelhőben. Mint azt Jamie Rosenberg, a Google digitális tartalmakért felelős igazgatója egy blogbejegyzésében ecsetelte: a felhasználók megoszthatják egymással kedvenc
könyveiket, zenéiket, filmjeiket és alkalmazásaikat az interneten, illetve androidos okostelefonjaik és táblagépeik révén.

“A Google Play teljes mértékben a felhőalapú adattárolásra épül, vagyis a megszerzett tartalmakat az interneten lehet tárolni, bármikor hozzájuk lehet férni, és soha nem vesznek el” – mutatott rá a szakember.

A felhasználók húszezer ingyenesen elérhető zeneszámhoz juthatnak hozzá, és további több millió dalt tudnak megvásárolni.

A virtuális bevásárlóközpontban továbbá több mint 450 ezer letölthető alkalmazásból, számtalan filmkölcsönzési lehetőségből és a világ legnagyobb elektronikus könyvtárából válogathatnak az
érdeklődők.

Az online bolt digitális kínálata a különböző országokban érvényes terjesztési jogok függvényében alakul majd. A bevezető szakaszban a cég kedvezményekkel fogja népszerűsíteni új szolgáltatását.

Forrás: MTI/AFP

Kameratelefonnal és olcsó okostelefonokkal küzd piacáért a Nokia

2012. február 27.    Barcelona, 2012. február 27., hétfő (MTI/dpa/Reuters/AP) – Olcsó okostelefonokkal és fejlett “kameratelefonnal” igyekszik visszaszerezni elvesztett piaci résesedését a Nokia – jelentette be a cég a barcelonai Mobile World Congress szakmai seregszemlén.

A Symbian operációs rendszeren futó új Nokia 808 PureView modell 41 megapixeles képszenzorral rendelkezik, ami messze felülmúlja a még forgalomban lévő tükörreflexes digitális fényképezőgépekbe
(DSLR) épített képszenzorok pixelszámát is. Egy digitális kamera képminősége azonban nem kizárólag a szenzor pixelszámától függ.

Az okostelefonoknál a 8 megapixeles képszenzor vált szinte standarddá az elmúlt időkben. A 41 pixeles szenzor nem jelent automatikusan nagyobb képméretet is, mivel a képfeldolgozó szoftver hét pixel adataiból állít elő egy képpontot. A Nokia és a Carl Zeiss közös fejlesztésében kidolgozott technológia azonban a “kameratelefonok” rohamosan növekvő népszerűségétől már egyébként is szenvedő kompakt fényképezőgépeknek is közvetlen konkurenciát támaszt. A 808-as Nokia modell piaci sikerét viszont nagyban visszavetheti az a tény, hogy a Nokia kifutóban lévő Symbian operációs rendszerén fut.

Az Apple iPhone és a felső kategóriás Android modellek konkurenseként csatasorba állított Nokia Lumia modellcsalád egy olcsóbb taggal, az alacsony árkategóriás Asha modellcsalád pedig
három új taggal bővül.

A Nokia már az alsó árkategóriában is kénytelen felvenni a versenyt a feltörekvő gyártók, elsősorban a dél-koreai Samsung, illetve a kínai Huawei és ZTE bővülő kínálatával szemben. A Lumia modellcsaládot most a 610-essel bővíti Nokia 189 eurós alapáron. A Huawei és a ZTE azonban már a 100 dolláros kategóriában is kínál okostelefonokat.

A Gartner piackutató cég szerint tavaly 1,77 milliárd mobiltelefon kelt el világszerte, 11,1 százalékkal több, mint 2010-ben. Az eladott készülékeknek közel harmadát tették ki az okostelefonok, amelyekből 476,5 millió darab fogyott, 58 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A legnagyobb okostelefon-forgalmazónak az Apple bizonyult, a tavalyi negyedik negyedévben 37 millió darab iPhone készüléket adott el. A Samsung 34 millió eladott okostelefonnal a második helyezést vívta ki magának a tavalyi negyedik negyedévben.

Az okostelefonok operációs rendszerében a versenyt a Google által kifejlesztett Android vezeti, amely a negyedik negyedévben 50,9 százalékos piaci részesedésre tett szert. Az Apple, valamint a különböző gyártók Android operációs rendszeren futó készülékei együttesen az okostelefon-piac háromnegyedét uralják. A RIM Blackberry és a Windows Phone operációs rendszer mozgástere pedig egyre szűkül.

A teljes mobiltelefon piacon azonban a Nokia változatlanul őrzi vezető szerepét. Tavaly azonban a vezető szerepet már csak “mindössze” 24 százalékos piaci részesedéssel tudta tartani, szemben az egykori 40 százalék körüli csúccsal. A Nokia alól az okostelefonok elterjedésével csúszott ki a talaj.

A világon mintegy hatmilliárd mobiltelefon van használatban, de ennél lényegesen kevesebb, a becslések szerint négymilliárd előfizető birtokában.

Forrás: MTI/dpa/Reuters/AP

Több mint egymillió Kindle-olvasót ad el hetente az Amazon

2011. december 16.    New York, 2011. december 16., péntek (MTI/AFP) – Hetente több mint egymillió Kindle-olvasót ad el az Amazon online áruház, amelynek legkelendőbb portékája az új Kindle Fire táblagép.

“A Kindle Fire az eddigi legsikeresebb termékünk, 11. hete a legkelendőbb cikk az Amazonon” – jelentette ki Dave Limp, az Amazon Kindle elnökhelyettese csütörtökön kiadott közleményében.

Mint ismertette: máris milliókat adtak el a táblagépből, és további milliókat gyártanak, hogy teljesíteni tudják a megrendeléseket. Az elmúlt három hétben egyébként még a korábbinál is jobban megugrott, és egyre növekvő tempóban emelkedik a vásárlások száma – jegyezte meg Limp.

Bár a Kindle-eladásokról eddig pontos számot nem nagyon közölt a cég, az Amazon most elárulta, hogy az elmúlt három hétben hetente egymillió feletti darabot adtak el a Kindle-olvasó táblagépes változatából.

Limp arról is beszámolt, hogy az ünnepekre készülve sokan egyszerre két Kindle-terméket, egy e-könyvolvasót és egy táblagépes verziót is vásárolnak.

A Kindle Fire 199 dollárba (46 ezer forintba) kerül, kevesebbe mint a táblagépek piacát uraló Apple legolcsóbb iPadje. A Kindle táblagépének 17,78 centiméteres képernyője van, Wi-Fivel csatlakozik
a nethez és a Google Android szoftverét használja. Könnyedén kapcsolódik az Amazon online boltjához, amely könyveket, filmeket, tévéműsorokat, játékokat és egyéb tartalmakat kínál eladásra.

Az Amazon a héten arról is tájékoztatta közönségét, hogy két héten belül kiad egy frissítést a Kindle Fire-höz. Az azonban nem derült ki, hogy az internetes kapcsolat miatti panaszok miatt állnak elő gyorsan egy javítócsomaggal, vagy – ahogy a közleményük fogalmazott – csupán a szokásos szoftverfrissítésről van szó.

Forrás: MTI/AFP

Amerikában megnyílt a a Google online zeneboltja

2011. november 17.    Los Angeles, 2011. november 17., csütörtök (MTI/AP/) – Megnyitotta szerdán Android-alapú online zeneboltját a Google keresőóriás az Egyesült Államokban. A Google Music a zenevásárlás mellett a tárolást is biztosítja – bizonyos határig ingyenesen.

A vállalkozást az EMI, a Sony Music Entertainment, a Universal és 23 független lemezcég látja el tartalommal. A Warner Music Group ugyanakkor egyelőre úgy döntött, hogy nem kapcsolódik bele a
szolgáltatásba. Az online könyvtárban 13 millió szám fogadja az érdeklődőket.

Elemzők szerint a Google Music komoly konkurense lehet az Apple 2003-ban indított iTunes boltjának – mutatott rá a BBC online kiadásának (bbc.co.uk) csütörtöki cikke.

A keresőóriás a Google+ közösségi hálóján is hozzáférhetővé teszi az új szolgáltatást. A felhasználók a megvásárolt számokat megoszthatják barátaikkal, akik egy alkalommal ingyenesen meghallgathatják azokat.

A letölthető számok ára 69 centtől 1,29 dollárig (160-300 forint) terjed. A Google ráadásul naponta cserélődő ingyenesen letölthető dalokat is kínál új szolgáltatásában.

A letöltött zeneszámok azonnal ingyenesen egy úgynevezett “felhőbe” kerülnek. A letöltéshez és továbbításhoz Android 2.2 vagy ennél fejlettebb androidos alkalmazással bíró készülékekre van szükség. A számok tárolását évi 25 dollárért vállaló iTunes boltnak küldött fricskaként Jamie Rosenberg, a Google androidos digitális tartalmaiért felelős igazgatója azt is bejelentette szerdán, hogy a Google húszezer számig ingyenes tárolást biztosít a felhőben.

“Egyes felhős zenei szolgáltatások úgy gondolják, hogy fizetni kell egy zene meghallgatásáért, amit már megvásárolt az ember. Mi másképp gondoljuk” – szögezte le.

Izgalmas újdonság, hogy a Google zenebolt még ismeretlen, vagy megjelenésre váró zenészeknek is lehetőséget ajánl: egyszeri 25 dolláros díj ellenében bekerülhet a boltba a honlapjuk, és maguk szabhatnak árat saját dalaikért. A Google cserébe 30 százalékos részesedést kér a letöltések után.

A cég egyelőre nem beszélt arról, hogy a Google Music az Egyesült Államok határain kívül is terjeszkedni kívánna.

Forrás: MTI/AP/

Kétszáz dolláros táblagépet dob piacra az Amazon

2011. szeptember 28.    New York, 2011. szeptember 28., szerda (MTI/Reuters/Dow Jones) – Kétszáz dollárba kerülő táblagépet dob piacra a világ legnagyobb internetes áruháza az amerikai Amazon; elemzők szerint a készülék komoly versenyt jelenthet a táblagéppiacot az iPad készülékkel uraló Apple-nek.

Az Amazon egy New York-i sajtótájékoztatón mutatta be a Kindle Fire névre keresztelt készüléket, amely 7 hüvelykes képernyőméretével kisebb ugyan a 10 hüvelykes iPadnél, ám kevesebb mint felébe kerül majd a legolcsóbb Apple táblagépnek. Az Android-alapú szerkezet mellé ingyenes, felhőtechnológián alapuló tárhelyet, illetve egy új fejlesztésű Silkre keresztelt internetböngészőt ad az Amazon. A Kindle Fire csak helyi vezeték nélküli hálózattal (WiFi) való használatra alkalmas, mobilinternetes, azaz 3G-változat nem készül. A táblagépen se kamera, se mikrofon nincsen.

Az eseményen Jeff Bezos, az Amazon vezérigazgatója két új Kindle e-olvasót is bemutatott szerdán, a Kindle Touch érintőképernyős olvasót, illetve egy új alapfelszereltségű Kindle-t. Előbbit 99 dollárért, míg utóbbit 79 dollárért árulja az Amazon. Az üzletember elmondta: “ezek prémium termékek, amelyeket nem prémium áron kínálunk. Több milliót fogunk eladni belőlük”.

Korábban a Hewlett-Packard (HP) és a Blackberry üzleti telefonokat gyártó Research In Motion (RIM) is sikertelenül igyekezett megtörni az Apple egyeduralmát – 68 százalékos részesedését – a táblagéppiacon. A HP egy hónappal bemutatása után vette le a polcokról TouchPad készülékét, míg az RIM második negyedévi bemutatása óta csupán 200 ezer darabot, az elemzők által várt volumen felét értékesítette PlayBookjából.

A Motorola és a Samsung által gyártott Android-alapú táblagépek az értékesítések 27 százalékát adják. Az Apple által indított szabadalomsértési eljárások ugyanakkor akadályozzák a két gyártó előretörését: a dél-koreai Samsung már több európai országban is táblagépe árusításának leállítására kényszerült, mivel a bíróságok ítélete szerint azok túlságosan hasonlítanak a kategóriateremtő Apple termékére.

Az Amazon vezérigazgatója szerdán abbéli reményének adott hangot, hogy sikeres lehet a táblagép, mivel az internetes áruház számos meglévő szolgáltatást kínál a készülék mellé. A társaság az internetes értékesítések felfutását is várja az új terméktől.

Az Apple 2010 áprilisában mutatta be elsőszériás iPadjét. A márciusban piacra dobott iPad 2 értékesítéseivel együtt mintegy 9,25 millió táblagépet adott el a második negyedévben.

A Bloomberg üzleti hírportál által megkérdezett Forrester Research piackutató előrejelzései szerint a táblagéppiac évente 51 százalékkal bővülhet az elkövetkező 4 évben.

Forrás: MTI/Reuters/Dow Jones

További információ saját kigyüjtésemben:

1. NFC

Nokia brings NFC to Nokia Lumia 610 smartphone with operator Orange [Nokia press release, April 11, 2012]
Introducing Nokia Lumia 610 with NFC [nokia YouTube channel, April 10, 2012]
Nokia Lumia 610 taps into NFC with Orange [Nokia Conversations, April 11, 2012]
Nokia showcases its NFC offering at WIMA 2012 [nokia YouTube channel, April 11, 2012]
Moving towards a cash-less world with the MasterCard certified Lumia [Nokia Conversations, April 13, 2012]
Making mobile payments in Brazil with NFC [Nokia Conversations, April 13, 2012]
How to make the most of your NFC smartphone [Nokia Conversations, Sept 1, 2011]
New headset boosts Nokia’s NFC accessory line-up [Nokia Conversations, April 11, 2012]
Nokia steps it up a gear, with new accessories [Nokia Conversations, June 21, 2011]
Nokia’s NFC phone history [Nokia Conversations, April 11, 2012]
– Foursquare and Nokia – a perfect location-based pair [Nokia Conversations, April 16, 2012]

… What’s unique about working with Nokia?

I would have to say the most unique thing about our partnership is how we’ve worked to bring NFC check-ins to the Foursquare app on Nokia phones. NFC  is an interesting play.

At Foursquare, we’re not sure where the technology is  headed, but we have had NFC capable apps available for some time.

For us, NFC solves two key problems: first of all, the technology simplifies the check-in process. Even  just taking a few seconds out of the check-in flow is a huge step in the right direction for Foursquare users.

You see, NFC check-ins happen by holding your phone against an NFC tag. Then, the app loads up and the venue pops up…making the process as simple as clicking one button.

Secondly, NFC lets us pinpoint a check-in down to a single location. Normally, to verify location, we have to rely upon GPS or Wi-fi positioning…with NFC, we can ensure check-ins happen where they are meant to. This gives us the ability to offer unique promotions.

However, the huge question with NFC is – will it take off?  At Foursquare, we’re not sure, but if it does, we want to be ready. …

Holden Luedorf, VP of Business Development, Foursquare

Ezzel kapcsolatos vNext.hu diszkusszió:

Azé morcos vagyok a Nokiára, hogy nincs NFC chip a korábbi modellekben. Még akkor is, ha inaktív, nincs hozzá driver, mittomén. Így nem lesz egyszerű elterjeszteni…

Velvárt András, 2012, április 14.

Velvárt András Tudsz mutatni “elterjedt” NFC infrastruktúrát? Mert én jelenleg csak azt látom hogy az NFC lehet hogy benne van a telefonban (és drágítja a BOM-ot) de használni nem nagyon lehet sehol se.

Dobi Sándor, ibidem

Dobi Sándor: nem tudok, arról is csak alapfogalmaim vannak, hogy mi az az NFC… De pont a 610-be teszik bele, ami 256MByte-os, csak hogy pár dollárt megspóroljanak???

Velvárt András, ibidem

NFC egy blutooth hoz hasonló rádiós kommunikáció ami csak néhány centiméteren belül működik. Alapvetően a fizetést helyettesítő technológia alapjaként fejlesztették ki, de megvan a lehetőség arra hogy két NFC-t használó eszköz megfelelő API-k megléte esetén adatot cseréljen. Ehhez persze Appok kellenek és akkor ha a két telefont összeérinted megtörténhet az adatcsere.

A fizetéshez a POS terminálokat kellene ellátni NFC antennával, ami nem gáz, de az mér igen hogy egyetlen nagy kártyavendor sem terjeszti az igét mert félnek a hekkelhető telefontól ami komoly kockázati forrás a “kártyavisszaélések” esetében.

A másik felhasználási lehetőség esetében pedig pont az a baj hogy a technológia nem elterjedt annyira mint a BT ezért senki nem ír rá appot, ami meg azt eredményezi hogy nem terjed el a technológia mert nincs rá szükség és nincs rá app támogatás….

Tökéletes deadlock.

Dobi Sándor, ibidem

Amúgy pedig elébb utóbb el fog terjedni, a 610-ben valószinűleg olyan rádiós modem proci van ami tudja az NFC-t mert ezért külön csippet senki sem rak bele a gépbe mert egyszerüen nincs rá hely. Szedj szét egy akármilyen okos telefont és nézd meg hogy az alaplapon van-e hely még egy alkatrész számára, nem fogsz találni helyet. Vagyis akkor lesz a telefonokban NFC tömegesen ha az alkalmazott rádió modemek tömegesen tartalmazzák a technológiát. Persze azok az alkatrészek egyelőre drágábbak valamint az NFC antenna is pénzbe kerül, valamint az elhelyezése tervezési gondot okoz. Ezért kerül többe az NFC támogatása, mint a kihagyása.

Dobi Sándor, ibidem

2. Ökoszisztéma

Ha nem a platform, akkor mi lesz a meghatározó a mai mobil számítástechnikai forradalomban? (Szoftver aktualitások, 2012, április 16.)
Nokia-Microsoft általában és fejlesztői szempontból (Szoftver aktualitások, 2011. február 25.)
The future of consumer legacy of immersive technologies [Experiencing the Cloud, April 13, 2012]
The Where Platform from Nokia: a company move to taking data as a raw material to build products [Experiencing the Cloud, April 7, 2012]
Sharp-er Hon Hai / Foxconn [Experiencing the Cloud, March 31, 2012]
Nokia under transition (as reported by the company) [Experiencing the Cloud, March 11, 2012]
The future of Windows Embedded: from standalone devices to intelligent systems [Experiencing the Cloud, March 9, 2012]
China-based second-tier and white-boxed handset makers targeting the emerging markets [Experiencing the Cloud, Feb 13, 2012]
VIZIO’s two pronged strategy: Android based V.I.A. Plus device ecosystem + Windows based premium PC entertainment [Experiencing the Cloud, Jan 11, 2012]
Google’s revitalization of its Android-based TV effort via Marvell SoC and reference design[Experiencing the Cloud, Jan 5, 2012]
Kindle Fire with its $200 price pushing everybody up, down or out of the Android tablet market [Experiencing the Cloud, Dec 8, 2011]
The future of TV via a new Metro-styled Xbox 360 dashboard plus a plethora of new content partners [Experiencing the Cloud, Dec 7, 2011]
China becoming the lead market for mobile Internet in 2012/13 [Experiencing the Cloud, Dec 1, 2011]
Tackling the Android tide [Experiencing the Cloud, July 16, 2011]
Acer repositioning for the post Wintel era starting with AMD Fusion APUs [Experiencing the Cloud, June 17, 2011]
Acer’s decision of restructuring: a clear sign of accepting the inevitable disintegration of the old PC (Wintel) ecosystem and the need for joining one of the new ecosystems under formation [Experiencing the Cloud, April 1, 2011]
ASUS, China Mobile and Marvell join hands in the OPhone ecosystem effort for “Blue Ocean” dominance [Experiencing the Cloud, March 8, 2011]
Be aware of ZTE et al. and white-box (Shanzhai) vendors: Wake up call now for Nokia, soon for Microsoft, Intel, RIM and even Apple! [Experiencing the Cloud, Feb 21, 2011]

Feltöltve 2012. április 16. hétfő Szerző: Nacsa Sándor

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: