Quotes

A közösségi portálok és a hírek érdeklik a netezőket

A közösségi portálok és a hírek érdeklik a netezőket

Budapest, 2012. február 13., hétfő (MTI) – Az internetezők továbbra is elsősorban hírek olvasására, közösségi oldalak látogatására használják a világhálót, de egyre jobban bíznak az online fizetési módokban és a neten rendelt áruk minőségében is.

Az allegroup.hu Kft. és a Medián országos reprezentatív felméréséből kiderül az is, hogy a netezők kétszer is átgondolják, hol vásároljanak, így tavaly számottevően megnőtt az árukereső, ár-összehasonlító oldalak népszerűsége is.

A kutatás szerint bár még mindig a hírolvasás és a közösségi oldalak látogatása a legnépszerűbb tevékenység a világhálón, az online vásárlás is az élmezőnyben található: tavaly a felhasználók 35 százaléka rendelt az internetről, ami 3 százalékponttal több az egy évvel korábbinál.

Az online vásárlási kedv növekedése az 50 év feletti korosztálynál volt a legerőteljesebb: tavaly több mint kétszer annyiszor vásároltak az idősebbek, mint 2010-ben.

A tudatos vásárlói attitűd is erősödött 2010 óta: az elmúlt egy évben 45 százalékról 61 százalékra nőtt azoknak a száma, akik árukereső, illetve ár-összehasonlító oldalak segítségével tájékozódtak arról, hol lehet legolcsóbban a kívánt termékhez hozzájutni.

A kutatás szerint az elmúlt években nőtt a bizalom az online banki rendszerek iránt: 2011-ben 2009-hez képest a duplájára, 19 százalékra nőtt azok száma, akik az utóbbi fizetési megoldások egyikét választották.

Ugyanakkor a kutatásban résztvevők 72 százaléka az interneten vásárolt árukat továbbra is szereti kézhezvételkor, utánvéttel fizetni, a sárga csekk és a postai utalás viszont egyre népszerűtlenebb.

A tájékoztatás alapján a a legtöbben a 18-39 évesek közül vásárolnak a neten, de az minden korosztályról elmondható, hogy egyre többen tartják jó minőségűnek az online vásárolt árukat és egyre nagyobb bizalommal szerzik be a szükséges termékeket az internetről.

A megkérdezett felhasználók szerint az online piacterek közül még mindig a Vaterán és a TeszVeszen találhatóak meg a legjobb üzletek, ajánlatok, a közösségi oldalak közül a Facebook, a hírportálok közül pedig az Origo a legnépszerűbb.

Forrás: MTI

Fontos kiegészítő információ

Az allegroup.hu Kft. Magyarország vezető e-kereskedelmi vállalkozása.

A Vatera.hu és a TeszVesz.hu, mint a hazai legnagyobb aukciós portálok, kiegészülve az Aprod.hu apróhirdetési, a Vateraauto.hu járműhirdetési és a Lealkudtuk.hu akciós ajánlatokat kínáló oldalaival együttesen több millió felhasználónak nyújtanak hatalmas választékot és kiváló minőségű szolgáltatást.

Mobil alkalmazások

Vatera, TeszVesz, Apród, Lealkudtuk? Legtöbb szolgáltatásunk már mobilról is elérhető: telepítse alkalmazásainkat vagy használja mobilra optimalizált oldalainkat!

Forrás: http://allegroup.hu/

Távozik Gerő Viktor az allegroup éléről (Menedzsment Fórum, 2011. április 1.)

A Vaterát, a TeszVeszt és az Árukeresőt is birtokló allegroup hazai vezetője, Gerő Viktor távozik a cég éléről. A hazai cégcsoport ügyvezetését megosztva Csupor Erik és Kolláth Klára veszik át.

Gerő Viktor, az allegroup.hu Kft. regionális igazgatója és ügyvezetője, a céggel közös döntés alapján, 2011. április 1-étől független tanácsadóként segíti tovább a cég növekedését.

A hazai cégcsoport ügyvezetését megosztva Csupor Erik és Kolláth Klára veszik át. Csupor eddigi ügyvezető igazgatói feladatai üzleti és üzletfejlesztési projektek koordinálásával egészülnek ki. Újonnan kinevezett ügyvezető igazgatóként Kolláth felelősségi köre az ügyfélszolgálat és kontrolling vezetésével bővül.

Csupor Erik 2002-ben csatlakozott az akkor még Vatera.hu Kft.-hez, mint értékesítési vezető. 2009-ben a TeszVesz.hu és az Árukereső.hu, 2010. novemberében az allegroup.hu Kft. vezetését vette át.

Kolláth Klára 2008-ban, külsős pénzügyi tanácsadóként kezdte karrierjét a piacvezető aukciós portálnál, a Vateránál. Nem sokkal később pénzügyi vezető, majd 2010-től az allegroup csoport szolgáltatási divíziójának vezetője lett. Eddigi pozíciójában a pénzügyi, HR, adminisztrációs és jogi osztályok, valamint a biztonsági csoport vezetésért felelt.

Az allegroup a világ egyik legnagyobb médiacsoportja, a dél-afrikai Naspers médiabirodalom része. A jelenleg 150 embert foglalkoztató allegroup.hu csoporthoz tartozik Magyarország két legnagyobb aukciós oldala a Vatera.hu és TeszVesz.hu, a piacvezető ár-összehasonlító oldal az Árukereső.hu, egy autós apróhirdetési oldal, a Vaterauto.hu, valamint további nyolc szájt Romániában és Szerbiában.

Forrás: mfor.hu

image

INTERNET
Naspers believes in an “anytime, anywhere” philosophy whereby it seeks to enable its subscribers to access its content platforms via the internet, television and wireless technologies. It is constantly leveraging its existing strengths and areas of expertise.

Naspers major internet operations:
Tencent – a 34% interest in Hong Kong-listed Tencent, China’s largest and most used internet services portal.
Allegro – a 97% holding in the leading e-commerce business in Central and Eastern Europe.
• Mail.ru Group – a 29% stake in the leading internet company in Russian-speaking markets.
• BuscaPé – a 95% stake in BuscaPé, a leading e-commerce platform in Latin America and the dominant comparison-shopping platform in Brazil.

Other investments include:
BuzzCity, DineroMail, Dubizzle, Gadu-Gadu, ibibo, Iceni Mobile, kalahari.com, Korbitec, Lelong, LevelUp!, Markafoni, Movile, Multiply, Nimbuzz, OLX, PagosOnline, PriceCheck, ricardo Group, Sanook! and Sulit.

PAY TELEVISION
Naspers provides digital satellite and other pay-television services to almost 4 million households through leading operators MultiChoice South Africa (MCSA) and MultiChoice Africa (MCA) in sub-Saharan Africa.

MultiChoice offers a wide range of products to cover all income groups. Packages differ from the high-end Premium package, which includes high-definition options, to the low end EasyView. It also offers Portuguese and Indian packages. The high-end option includes over 80 television channels, including premium movies, major sport events and popular children’s programming, plus more than 40 audio channels.

TECHNOLOGY
Irdeto has been providing content protection solutions to subscriber platform operators and other providers of valuable digital content for more than 40 years. The company’s products include conditional access, digital rights and content management, business support systems, distribution solutions and set-top box software solutions. Through group company Cloakware, it also provides software and datacenter security solutions.

PRINT MEDIA
Media24 is a leading publisher of newspapers, magazines and books in Africa and its activities include printing and distribution. Media24 publishes some 60 leading magazine titles and more than 70 newspaper titles.

The group also has print interests in Brazil through its 30% stake in Abril, that country’s leading magazine publisher, and in China through stakes in Beijing Media Corporation and Xin’an Media Corporation.

Forrás: Naspers Fact Sheet – November 2011
Megjegyzés: ugyanitt a 2011 szeptemberében véget ért pénzügyi év forgalma 2.145 millió USD.

Eladták a Vatera.hu aukciós oldalt (2008. október 2.)

A dél-afrikai központú Naspers médiavállalat online divíziója, a MIH Internet Europe [MIH Allegro B.V. ] megvásárolta a magyar Vatera.hu internetes aukciós oldalt, a vételár azonban nem publikus – mondta a Gerő Viktor, a Vatera.hu ügyvezető igazgatója csütörtökön az MTI-nek. Az Index internetes portálon megjelent, piaci információk szerint 1,5 milliárd forintos vételárat az ügyvezető nem kommentálta, mivel a tulajdonosok nem kívánják nyilvánosságra hozni az összeget. A Vatera online aukciósház 2000-ben indult, és mára az egyik leglátogatottabb magyar weboldal lett. Az oldalnak naponta 130 ezer egyedi látogatója van, akik 5-5,5 millió oldalt töltenek le. A regisztrált felhasználók száma 620 ezer, az oldalon futó aukcióké pedig 1,5 millió. A cég tavalyi forgalma 7 milliárd forint volt, az idén a tervek szerint meghaladja a 11 milliárd forintot.

Forrás: MTI

Eladták az internetes Árukeresőt (2009. augusztus 4.)

Többségi, közvetetten 75 százalékos tulajdont szerzett Magyarország legnépszerűbb vásárlási tanácsadó portáljában, az Árukeresőben a dél-afrikai Naspers, amely már több magyar internetes céget is megvásárolt.

A vételárat a felek megegyezése alapján nem hozzák nyilvánosságra – közölték az Árukeresőnél. A megállapodás értelmében az online vásárlási kalauz a Naspers közép-európai csoportját, az Allegrót bővíti a szintén az idén taggá vált TeszVesz és Vatera mellett. Az Árukereső saját néven, az oldal jellemzőinek megváltoztatása nélkül folytatja működését.

Az Allegro 75 százalék tulajdona mellett fennmaradó rész az olasz pénzügyi befektető, a korábbi tulajdonos, a METRONET kezében marad.

Az Árukereső 2004-ben alakult, s az azóta eltelt öt évben Magyarország piacvezető ár-összehasonlító oldalává vált. A portált üzemeltető cég, az árukereső.hu Kft. az országhatárokon túl is szolgáltat: Romániában, Bulgáriában, Csehországban, Törökországban és Portugáliában működtet hasonló oldalakat.

Az oldal látogatóinak száma a hat országban havi szinten eléri a 3,5 milliót, árbevétele 2008-ban 140 millió forint volt. Az idei évre 50 százalék körüli növekedéssel számol a vállalat.

A kft. közölte azt is, hogy profitábilis, tavaly az adózás előtti eredménye 10 millió forint felett volt, s az idén is hasonló eredményt vár. A bevétel jelentős részét a cég a növekedés támogatásra fordítja.

Az Árukereső – webes kereskedő partnerei segítségével – lehetővé teszi a látogatók számára, hogy megtalálják az online kapható termékek közül a legkedvezőbb árút. Ehhez az is szükséges, hogy a kereskedők az oldalon regisztrálják webshopjukat. A felhasználók pedig tapasztalataik megosztásával egymásnak is segítséget nyújthatnak a vásárláshoz.

Forrás: MTI

Allegro/Markafoni

The Allegro group comprises auction and fixed-price transaction platforms, classifieds platforms (ie auto, real estate, jobs and travel classifieds), comparison and social shopping sites, as well as a payments platform.

A number of these services operate across Poland, Czech Republic, Slovakia, Hungary, Bulgaria, Romania, Ukraine, Latvia, Lithuania, Estonia, Russia, Belarus, Kazakhstan and Serbia.

Allegro continues to expand its operations across all of the territories in which it operates with the objective of delivering the best ecommerce experience to its users. Arjan Bakker, chairman of Allegro, and his team aim to invest in further diversification within Allegro’s service offering.

TRANSACTION PLATFORMS CLASSIFIEDS COMPARISON PRICE / OPINION RELATED SERVICES
Poland
Allegro.pl
clip_image001
Otomoto.pl
clip_image002
Ceneo.pl
clip_image003
PayU
clip_image004
markafoni.plclip_image005 Otodom.pl
clip_image006
Cokupic.pl
clip_image007
Istore.pl
clip_image008
Otopraca.pl
clip_image009
Bankier.pl
clip_image010
Otowakacje.pl
clip_image011
Oferia.pl
clip_image012
Szerlok.pl
clip_image013
International
Molotok.ru
clip_image014
Otomoto.pl
clip_image002[1]
Heureka.cz
clip_image015
Aukro.ua
clip_image016
Edomus.lt
clip_image017
Arukereso.hu
clip_image018
Aukro.cz
clip_image019
Aruodas.lt
clip_image020
Pazaruvaj.com
clip_image021
Aukro.sk
clip_image019[1]
Kv.ee
clip_image022
Seznamzbozi.cz
clip_image023
Aukro.ro
clip_image024
Skelbiu.lt
clip_image025
Precos.pt
clip_image026
Aukro.bg
clip_image028
Ria.ua
clip_image029
Compari
clip_image030
Allegro.kz
clip_image031
Hotel.cz
clip_image032
Ucuzu
clip_image033
Allegro.by
clip_image034
Turistik.cz
clip_image035
Teszvesz.hu
clip_image036
Autogidas.lt
clip_image037
Vatera.hu
clip_image038
Bezrealitky.cz
clip_image039
Uaprom.net
n/a
Osta.ee
clip_image040
Emarket.ua
clip_image041
Allegro.rs
clip_image042
Autovit.ro
clip_image043
markafoni.comclip_image044 Slando
clip_image045
Fashion Daysclip_image046 Aprod.huclip_image047

Turkey         View website

In July 2011 MIH [MIH Allegro B.V. ] acquired just over 71% of leading Turkish lifestyle and fashion ecommerce business Markafoni.

Headquartered in Istanbul, Markafoni is the third largest ecommerce business in Turkey and is a local hero brand. Founders Sina Afra, Tolga Tatari and Ahmet Sari founded the company in 2008. The business has operations in Turkey and Ukraine and employs 400 people.

Forrás: naspers.com

Feltöltve 2012. február 13. hétfő Szerző: Nacsa Sándor

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: