Links

Alkalmazás áruházak a világban

In Új kínálat/stratégia on 2012. január 23. hétfő by Nacsa Sándor Címkézve: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Ajánlott, előző bejegyzés: Fogyasztói mobil alkalmazások (2011. aug. 10. )

A marketsandmarkets.com szerint 6, 4 milliárd alkalmazási letöltés volt a világban már a hőskornak tekinthető 2009-ben. Ennek fizetős része 4,5 milliárd dollár forgalmat jelentett. Ennek alapján az elemzők 25 milliárd éves forgalmúra becsülték 2015-ben ezt a piacot: játékok, szociális háló, könyvek, szórakoztatás, üzlet és pénzügyek, életmód, produktivitás, utazás, navigáció, segédeszközök és egyéb kategóriákkal számolva.

Ehhez képest 2011-ben a mobil alkalmazások kiadói még csak 6,8 milliárd dollár forgalmat értek el egy másik piackutató cég, a research2guidance szerint. A cég ugyanakkor azt találta, hogy az ilyen alkalmazások fejlesztésére szakosodott szolgáltató ipar (effektív fejlesztés, menedzsment, disztribúció és kibővítés) forgalma már 20,2 milliárd dollárt ért el. Mindez jól mutatja, hogy 2012-15 között olyan mértékű növekedésre számíthatunk az alkalmazás áruházak piacán, ami jóval nagyobb forgalmat jelent majd, mint a 2 évvel korábbi tények alapján becsült 2015-ös érték.

Mindez roppant aktuálissá teszi az alkalmazás áruházak terén kialakult, eddigi tapasztalatok összefoglalását a hazai szoftveripar mielőbbi felzárkóztatásának elősegítése céljából.

Hol tartanak az alkalmazás áruházak jelenleg?

A Strategy Analytics legfrissebb jelentése szerint az Apple dominancia egyértelmű, amihez egy szintén nagyon jelentős Android részarány csatlakozik ma már, míg a fennmaradó piaci rész 2012-ben sem éri majd el az Android-ét (hogy az Apple-ről ne is beszéljünk):

  2011-es piaci részese 2012-es piaci részesedés
Apple 54 % 50 %
Android 27 % 25 %
Mindenki más 19 % 24 %

Forrás: Strategy Analytics, Inc.

Ennek kapcsán tudnunk kell, hogy a piac még meglehetősen kialakulatlan, mivel az alkalmazásokat valóban futtató mobil eszközök száma rendkívül egyenlőtlenül oszlik el a világban:

image
Forrás: Kaboom! iOS and Android International Installed Base Expansion [Flurry blog, Dec 23, 2011]

Az USA aránytalanul nagy részesedését jól mutatja, hogy a 20 – használat szempontjából – legnagyobb ország 264 milliós aktív (okostelefon vagy tablet) alkalmazás felhasználójából, 109 millióan voltak az USA-ban.

Fontos megjegyeznünk, hogy a Flurry valódi mérések alapján készíti el statisztikáit, így a fenti számok nem a használatban lévő iOS (iPhone és iPad), valamint Android eszközök számát mutatják!

Maga a 264 milliós felhasználói (eszköz) szám a Flurry szerint körülbelül fele annak, amit az Apple és a Google hivatalosan, mint aktivációt jelentett. Ebből következik, hogy az eredendően letöltendő alkalmazásokkal együttes használatra tervezett eszközök felét egyáltalán nem így használják még a legmeghatározóbb országokban sem. Ez olyan, mintha a korábbi korszakot meghatározó PC-k felét mindenféle, elvben fizetős alkalmazás nélkül használnák még a legfejlettebb országokban is.

Ez mutatja tehát az alkalmazás áruházak piacának kialakulatlanságát egy harmadik, ugyancsak fontos szempontból.

Itt három kialakulatlansági összetevőt láttunk. Nyilvánvalóan ennél sokkal több van, legfeljebb egyenként nem ekkora súlyúak. A Flurry éppen ezért a piaci érettség általános kategóriájában mérte fel az aktuális helyzetet, amihez a teljes megszerezhető piac (Total Addressable Market – TAM) meghatározásából indult ki. Mivel egy mérvadó tanulmány szerint legalább középosztálybelinek kell lenni ahhoz, hogy valódi számítógépes, azaz alkalmazással együttes módon használt mobil eszköze legyen valakinek, ezért első körben a felnőtt középosztály belieket vették számba (IMF meghatározás szerint 15-64 év közötti korcsoportból), majd ehhez hozzávették azokat a “felsőbb” osztálybelieket (gondolom a középosztály alatt is), akik megengedhetik maguknak a megfelelő eszközöket úgy okos telefonban, mint tabletben.

A teljes megszerezhető piacok ezek után két részre voltak oszthatók:

1. az ún. érett piacok, melyek viszonylag legközelebb állnak a telitettséghez:
image
Forrás: Kaboom! iOS and Android International Installed Base Expansion [Flurry blog, Dec 23, 2011]

valamint

2. az ún. legnagyobb megszerezhető piacok:
image
Forrás: Kaboom! iOS and Android International Installed Base Expansion [Flurry blog, Dec 23, 2011]

Vegyük észre, hogy csak az USA, az Egyesült Királyság és Franciaország szerepel mindkét ábrán!

A piacbővülési sikerrel kecsegtető (market upside) számok ehhez tartozóan a következőek a Flurry szerint:

image
Forrás: Kaboom! iOS and Android International Installed Base Expansion [Flurry blog, Dec 23, 2011]

Mindebből jól látszik az is, hogy az USA mellett egyedül Dél-Korea, Hong Kong, Ausztrália és Svédország azok, ahol a még meg nem szerzett piac kisebb, mint a megszerzett. Összességében tehát óriási piaci potenciál van még senki által sem kiaknázva a mobil számitástechnikai eszközök számára!

És itt a még a lehetőségekkel egyáltalán nem élőkről beszélünk, miközben a lehetőségekkel már élő, csak a 20 legnagyobb országot tekintve összesen 264 millió felhasználónak is van még bőven hova tovább fejlődni a lehetőségek szempontjából!

A Flurry egész egyszerűen azzal zárja megállapításainak sorát, hogy a Föld összlakosságából 1,8 milliárd főre tehető a középosztály beliek száma!

Latest Market Research and Trends: Mobile, Apps and More [Yannis Dosios, Vice President, Flurry Network, Flurry, Inc., recorded on App Conference – Platform Wars Track, Oct 26, 2011]

In this presentation from the App Developers Conference, Yannis Dosios, VP of Flurry Network at Flurry, Inc is going to give you some insight into the latest trends and market research in the mobile arena. His presentation will focus around three main topics: – Mobile devices have become smarter and more pervasive – Explosion of mobile app content – Promising monetization capabilities **Check out http://marakana.com for more educational resources on open source and mobile development

amiből (a 13:43-nál található) alábbi slide-ra hívnám fel különösen a figyelmet:

image
azaz ennek alapján, a 25 milliárd dollárra becsült 2015-ös globális összforgalom mindenképpen elérhető lesz, sőt akár többszörösen meghaladható, amennyiben az alkalmazások hozzáadott értéke a jelenleginek többszörösére növekszik.

További piaci sajátosságok a következő Flurry bejegyzésekből ismerhetők meg:

Mobile App Usage Further Dominates Web, Spurred by Facebook [Jan 9, 2012], amiből itt csak erre az ábrára hívnám fel a figyelmet (de fontos megjegyezni ezzel kapcsolatban is, hogy a pillanatnyi játék dominancia vissza fog esni, ugyanúgy, mint ahogyan a 70-es évek második felére PC tekintetben jellemző BASIC-ben való programozás):

image
Fontos: A Flurry nem track-eli a Facebook-ot, így azzal együtt a Social Networking jóval nagyobb hányad lenne!

App Developers Bet on iOS over Android this Holiday Season [Dec 13, 2011], amiből pedig a következőt (fontos, hogy ez is alapvetően változik majd):

image

China: The New Mobile App Dragon [Nov 2, 2011]:

image

iOS & Android Apps Challenged by Traffic Acquisition Not Discovery [Oct 31, 2011]:

image

iOS & Android Apps: Prime-time All the Time [Sept 29, 2011]:

image

Mobile Freemium Games: Women Thrifty, Men Binge [Sept 16, 2011]
Mobile Freemium Games: Gen Y Plays, but Gen X Pays [Sept 8, 2011]
Mobile App Inventory Hungry Enough to Eat Internet Display Ad Spend [Aug 31, 2011]
Mobile Apps Put the Web in Their Rear-view Mirror [June 20, 2011]
Smartphone Apps in Europe: The 8th Mass Market Media Channel [June 9, 2011]

Más fontos információ:
Android Market is Probably Not Coming to China Anytime Soon [Jan 14, 2012]
8 Alternative Android App Stores From China [Sept 5, 2011]

3 hozzászólás to “Alkalmazás áruházak a világban”

  1. […] általam találtakat az Alkalmazás áruházak a világban című mai bejegyzésemben találjátok. Ebből egyetlen […]

  2. Köszi, szép összefoglaló.
    Ezt céges feladatként, vagy saját fejlesztési irány keresés miatt szedted össze?

  3. Egyik sem. Szokatlan lehet, de egyetlen oka van. Mindenki, aki érdemben tud élni azzal, hogy publikálhat akár a világ bármely részén, vagy akárcsak egy részén történő eladásra Windows 8 Metro stílusú programot, már a Windows 8 megjelenésekor (szvsz szeptember), az fel tudjon készülni és el tudjon készülni azzal, amit ilyen rendkívüli módon egy korábban elképzelhetetlen piacra tud dobni.

    Csak érzékeltetésként: a korábbi óriási korszakváltást egyetlen magyar kezdeményezés tudta igazából kihasználni, a Graphisoft. Neki viszont kb. 10 évbe került a teljes világra kiterjedő értékesítési hálózat kiépítése.

    Itt most ez egyből adott, ráadásul rögtön a Windows 8 indulásakor.

    Szeretném ha minél többen tudnának ezzel az egyszeri (one time), soha vissza nem térő lehetőséggel élni, pláne, hogy ilyen formában max fél éves “window of opportunity”-ről van szó.

    Ami engem illet, hamarosan végére érek ennek a sajátos tevékenységnek, majd azután tehetek valamit saját haszonra is (ha úgy látom).

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: