Links

Fogyasztói mobil alkalmazások

In Új kínálat/stratégia on 2011. augusztus 10. szerda by Nacsa Sándor Címkézve: , , , , ,

(Consumer Mobile Applications)

Miben különböznek a fogyasztói mobil alkalmazások az eddigiektől?

A legalapvetőbb különbség az, hogy internetes alkalmazás áruházon, appstore-on keresztül történik ezen alkalmazások disztribúciója.

Mi a különbség az okostelefon és a táblagép, tablet alkalmazások között?

Minden okostelefonhoz van már appstore, ezért sem tekinthető ez lényeges megkülönböztető elemnek az adott okostelefon szempontjából. Továbbmenve, az okostelefon egyetlen átfogó célt, a széles értelemben vette kommunikációt szolgáló, alapvető funkcióit már magával a telefonnal megkapjuk és ez határozza meg annak alapvető vonzerejét. Az appstore-ból megvásárolható alkalmazások csak egyfajta “hab a tortán” funkcionalitást nyújtanak, amit a fogyasztó egyáltalán nem biztos, hogy igénybe vesz.

A táblagépek (media tablets) esetében ugyanakkor az alkalmazások lesznek majd az igazán döntőek lévén szó sokféle célra alkalmazható (multi-purpose) eszközről (ugyanúgy, ahogyan a notebook-oknál).

Jelenleg ez még nincsen így. Ennek oka az, hogy az Apple iPad az egyedüli sikeres termék. Az első Android-os kísérletek egyike sem bizonyult versenyképesnek ezzel szemben, így a sikert a készülék kialakítás és az alapélmény változatlanul biztosította az iPad számára. A későbbiekben azonban ez már nem lesz elegendő.

Mi a fogyasztói mobil alkalmazások eladásának leghatékonyabb módja?

Az App Store for iPhone esetében 2011 áprilisában a forgalom 61%-át az ún. in-app vásárlások (in-app purchases) hozták szemben 2010 júniusával, amikor ez az arány mindössze 36% volt. A 61%-ból 39% ingyenes alkalmazásból való vásárlást jelentett, míg a fennmaradó 22% fizetős alkalmazásból történt. Ez annál is inkább figyelemre méltó, mivel az alkalmazás áruházban lévő alkalmazásoknak mindössze 4%-a rendelkezett ezzel a lehetőséggel. Az in-app vásárlás lehetősége ezért a fogyasztói mobil alkalmazásoknak nélkülözhetetlen sajátossága kell, hogy legyen.

Milyen árszinvonal jellemzi a fogyasztói mobil alkalmazásokat?

A 300 legnépszerűbb alkalmazás átlagára az iPhone-nál 1,57 USD, az iPad-nél 4,19 USD, a Mac App Store-nál pedig 11,1 USD ezév februárjában. Egy júniusra vonatkozó adat szerint a 30 legnépszerűbb iPad alkalmazás átlagára 6,32 USD volt.

Milyen jellegű alkalmazások és szereplők dominálnak?

Az Apple App Store for iPhone júniusi forgalmának 300 legnépszerűbb alkalmazásából 72%-ot a játékok tettek ki az USA-ban, és ennek több mint felét 10 szoftverkiadó termékei produkálták.

Hogyan viszonyul az iPhone alkalmazások eladása az iPad-esekéhez képest?

2010 novemberében 90% kontra 10% volt ez az arány. 2011 áprilisában 86% iPhone és 14% iPad. Az alkalmazások számát tekintve. Figyelembe kell persze azt is venni, hogy az iPad alkalmazás áruház július elején érte el a 100 ezres kínálati darabszámot, míg az elérhető iPhone alkalmazások száma ekkor 475 ezer volt. Ez utóbbiakat egyébként szintén lehet futtatni az iPad-en.

Az Android tabletek kialakulatlanságát jól mutatja, hogy ehhez képest június elején mindössze 242 kifejezetten hozzájuk készített alkalmazás volt. Az iPad eladások kezdetekor, 2010 áprilisában viszont már 3000 alkalmazás volt kapható.

A tablet alkalmazások mennyiben mások funkcióikat tekintve mint a notebook alkalmazások?

A http://www.apple.com/ipad/from-the-app-store/ alapján azt látni, hogy felhasználási területek szerint nincsen lényegi különbség, mivel ilyen kategóriák vannak: business apps, education apps, apps for entertainment, games, lifestyle apps, news apps, social networking apps, sports apps és travel apps. Érdemes megismerkedni az itt látható példákkal ahhoz, hogy felfedezzük az élménybeli különbségeket.

Fontos ugyanakkor tudni, hogy már 2012-re a jelenlegi kínálat érdemi, a mobil lehetőségekre az eddigieknél sokkal jobban támaszkodó megváltozását prognosztizálják. Lásd: Gartner Identifies 10 Consumer Mobile Applications to Watch in 2012 [Feb 10, 2011].

2 hozzászólás to “Fogyasztói mobil alkalmazások”

  1. […] for WP7 ‘Mango’ and other systems [Aug 6, 2011] – Tackling the Android tide [July 16, 2011] – Fogyasztói mobil alkalmazások (2011. augusztus […]

  2. […] előző bejegyzés: Fogyasztói mobil alkalmazások (2011. aug. 10. […]

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: