Statuses

Android és HTC „leírás” nem, XAML-re való „ráállás” igen

In Kurrens/ajánlott on 2011. július 25. hétfő by Nacsa Sándor

Érdekes módon néhányan olyasmiket olvastak ki pénteki „Növekvő Silverlight és Windows Phone fejlesztési potenciál” című híradásomból (megjelent a devportal.hu-n és a prog.hu-n), amire még én magam sem gondoltam. A legeklatánsabb megfogalmazása ennek ez volt:

Ne építsünk légvárakat, nagyon korán van még ahhoz, senki se bízzon abban, hogy majd ez rövidesen eredményt hoz, és az Android bukása mentén kúszik felfelé a WP7, mert ilyen nem lesz.

Ezt senki se keresse a híradások kommentjei között, mert ehhez hasonló, néhány megnyilvánulást zárt levelezési körben kaptam. Az ezzel kapcsolatos tisztázást én a következővel zártam:

Nem is épít az Android bukására a Microsoft, legfeljebb:

  1. Maga (is) kihasználja annak sebezhetőségét is az “Android is licencdíjba kerül, amit nekem kell fizetnetek!” taktika bevetésével, amivel saját WP OEM licencdíját is elfogadtatja az érintettekkel.
  2. Besöpri azt az addicionális WP érdeklődést, amit az Apple Android ellenes tevékenysége tőle függetlenül generál az ő számára.

Hasonló jellegű félrecsúszott következtetés volt írásomból a következő:

… csatlakozom azokhoz, akik nem értenek Veled egyet, „Józsi”nak és „Péter”nek szerintem igaza van – és bár ne lenne. HTC él és élni fog! Android meg hal a vízben!

Amire én a következőt válaszoltam (a Józsi, Péter és János keresztnevek nem a valódiak):

„János”, a HTC leírása biztosan csak továbbgondolás volt részedről. Óriási lehetőségről sem beszéltem, csak lehetőségről. Azt viszont próbáltam határozottan sugallni, hogy most van a hazai szoftver iparnak a legnagyobb lehetősége a Silverlight-ra és ezen keresztül a XAML-re való ráállásra, mégpedig éppen a WP 7.1, ‘Mango’ fejlesztésen keresztül. Mégpedig azért mert ebben már most fel lehet szedni azt a kompetenciát, ami majd a telefonoktól a tableteken és slate-eken keresztül a next gen netbook, notebook és PC fejlesztésekhez a — vélhetően – valamiféle CTP ‘Windows 8’ megjelenéskor (akár már BUILD idejű) szükséges lesz. Mégpedig éles WP7.1, ‘Mango’ projekteken keresztül, ami óriási előnyszerzés lenne a hazai iparnak.

Mindez – nekem váratlanul – a sugallt szándék határozott elfogadását hozta:

„Józsi”: A WP alapú Silverlight fejlesztéssel valóban lehetne erősen népszerűsíteni a Silverlight-ot és a hazai adoptációját ezáltal növelni! Lehet , hogy az MS-HU-nak meg kéne vizsgálnia ezt a lehetőséget is.  (ha csak már nincs folyamatban)

„Péter”:  … ez utóbbi gondolatokkal messzemenőkig egyet tudok érteni, valóban nagy lehetőségről lehet itt szó. Javaslok egy folytatást, vagy legalábbis egy kiegészítést a cikkednek, amely a jelen hosszú diskurzus alapját is képzi. Az eredeti Android temető témánál ez sokkal értékesebb, és lelkesítőbb gondolat, és mint érvelés is sokkal jobban ül.

Végülis a HTML5 mellett ez lehet a másik nagy dobása a következő éveknek, én minden esetre benne fogom tartani a kezem mindkét vízben.

A helyzet sajátos komikuma, hogy a híradáshoz kapcsolódó itteni bejegyzésemben már utaltam a „Péter” által javasoltakra:

ld. A Silverlight és azon belül a Windows Phone 7 fejlesztés aktuálisabb, mint valaha

Ezt mutatja – korántsem egyedül (erről majd később és külön) – a “Szoftver aktualitások” webhely értékelése a legsikeresebb témakör alapján …

Tehát immár kétszeresen “folyt. köv.”!

Egy hozzászólás to “Android és HTC „leírás” nem, XAML-re való „ráállás” igen”

  1. […] További részletek ITT. Elküldve 2011. 07. 25. 16:44 by Nacsa Sándor Megtekintve: 0 alkalommal Támogatóink | Kapcsolat | Tagok | Adatvédelmi nyilatkozat | Felhasználási feltételek | 2011, DevPortal // // //> //> $(document).ready(function () { $('ul.sf-menu').superfish(); }); […]

Vélemény, hozzászólás?

